Långfredag

Idag dog Jesus. Det får vi påskägg för. Och det gör mig så glad så, tack Jesus! Inte för att det var så här från början, men någonstans gick det väl fel helt enkelt. Tur det på ett sätt, svårt att ta religioner seriöst 2000 år senare liksom. Jag kan se synen framför mig i helvetet sen när killen som sköter incheckningen står där och bara "Hmm, well, I'm sorry guys, but I'm afraid the Jews were right." Och alla kristna bara "Men fan då. :(". Det kan inte vara lätt att vara blåst, i alla fall inte när det står ägd skrivet med stora arga röda bokstäver i pannan på en.

Gud finns säkert. Men det är bara det att om han nu har skapat världen så är han nog också tillräckligt smart för att inse att det inte är en så bra ide att låta människor välja "rätt" eller "fel" religion baserat på var de råkar födas i världen. För det är ju ungefär så det är.

Kommentarer
Postat av: _minimyran_

han var tydligen inte smart nog att inse att det inte är så supermart ide´att låta människorna bestämma vad som är rätt och fel (om han ens har existerat).Hade dock varit lättare om nån annan bestämt vad som anses vara rätt och fel,men vem har sagt att det var lätt att leva?:P

2007-04-06 @ 22:40:59
Postat av: Göran

Du har så rätt!

Om nu Gud finns, vilket jag är osäker på, så vet jag inte om vi faktiskt har någon koll på henne/honom. Om vi hade haft det, så hade vi nog alla varit lite visare och lyckligare.
Åtminstone om det är en så god Gud som påstås...

2007-04-08 @ 21:29:17
Postat av: Andiaz

Nej, det hade ju onekligen tagit udden ur det hela om det fanns ett sätt som var "rätt" när det gäller att leva sitt liv. Därmed inte sagt att det är fel att ha någon form av kodex som man lever efter, men att låta en religion styra sitt liv har jag lite svårt för. Riktigt så enkelt kan det bara inte vara.

2007-04-14 @ 20:13:42
URL: http://andiaz.blogg.se
Postat av: Sandra

"Idag dog Jesus. Det får vi påskägg för. Och det gör mig så glad så, tack Jesus!"
"Det kan inte vara lätt att vara blåst, i alla fall inte när det står ägd skrivet med stora arga röda bokstäver i pannan på en."

Haha, så klockrent. Alltid! ;*

2007-04-16 @ 11:24:52
URL: http://automaticthrill.blogspot.com/
Postat av: em

du är ju sjukt djup :p

2007-05-20 @ 11:17:58
Postat av: Andiaz

Bara om jag måste. ;D

2007-05-21 @ 02:06:50
URL: http://andiaz.blogg.se
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 07:09:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0